Årsmöte 2021

Frøydis Bergheim Ruud

Årsmöte 2021

Vi vill tacka alla som deltog i årets årsmöte som hölls tisdagen 30 mars, digitalt. Till ny styrelseledamot valdes Frøydis Bergheim Ruud!

Så här presenterar Frøydis sig själv:

“Jeg er utdannet folkemusiker med en mastergrad i «springar». Fra 2018 har jeg jobbet som label manager i Grappa Musikkforlag AS- Norges største uavhengige plateselskap, dedikert til de «små og smale» sjangre. Her jobber jeg med lablene Heilo (Norges eldste plateselskap dedikert til folkemusikk, etbl 1979), Hubro (en internasjonalt anerkjent label som representerer eksperimentell-, improvisasjons-, crossover- og samtidsmusikk), og Odin (jazz, etbl. I 1981 er dette blant annet hjemmet for Radka Toneffs legendariske album «Fairytales»).

Jeg vil engasjere meg i Musikcentrum Syd fordi jeg tror at min kompetanse og yrkeserfaring kan være et verdifullt tilskudd til organisasjonen og musikerne den representerer. Jeg har nylig flyttet til Malmö og er ivrig på å få oversikt over kulturlivet og hvilke muligheter som gjelder for artistene her nede.

Detta är den nya styrelsen i sin helhet:

Bryndís Bragadóttir (ordförande).
Mathias Landeaus, Thor Ahlgren, Anne Marte Eggen, Hedda Heiskanen, Erik Ask-Upmark, Ida Gustafsson, Frøydis Bergheim Ruud (ledamöter).

Till revisor utsågs:
Inge Pettersson-Lindbäck, vice revisor Mats Ingvarsson.

Till valberedning utsågs:
Roland Gottlow (sammankallande), Sousou Cissoko och Malte Zeeberg.

Ett fullständigt protokoll från mötet publiceras här!